wtorek, 10 maja 2016

Kuskus z brokułów z polędwiczką wieprzową i szparagami


Falvour match: brokuły + pietruszka + szparagi + gruyere

Sezon na szparagi jest krótki więc trzeba korzystać póki są. Spróbowałem zestawić je z polędwiczką wieprzową i brokułami wykorzystując sos na basie gruyere'a.

Brokuły rozdzieliłem na mniejsze kawałki i piekłem w piekarniku około 25 minut. Następnie starłem na tarce (drobne oczka) uzyskując coś na kształt kuskusu. Dodatkowo podsmażyłem całość na patelni z dodatkiem soli, pieprzu i pietruszki.

Popieprzoną polędwiczkę w całości obsmażyłem z każdej strony, a następnie piekłem w piekarniku w 180° aż mięso w środku uzyskało temperaturę 78° C. Następnie całą polędwicę zawinąłem w folię aluminiową na 20 minut.

Do soków z mięsa dodałem kilka plasterków gruyere'a i łyżkę śmietany, całość doprawiłem solą i pieprzem i zagotowałem do uzyskania sosu.

Szparagi wystarczy ugotować.

Sos świetnie komponuje się z mięsem, szparagami i brokułami. Sam kuskus był niestety suchy i jako substytut kaszy nie bardzo się nadaje. Lepszy byłby w sałatce albo z dodatkiem pomidorów.

W smaku: mięso 9/10
                  kuskus 5/10
                  całość 8/10 (sos robi robotę)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz