poniedziałek, 6 czerwca 2016

Krewetki po hiszpańsku


Flavour match: krewetki + papryka + cytryna + ryż


Z zielonych papryczek padron przygotowuje się znany hiszpański tapas - pimientos de padron. Wystarczy podsmażyć je na oliwie z oliwek i posypać solą. Wyjątkowe w tym daniu jest to, że nie wiadomo która papryczka będzie ostra, ponieważ bardzo różnią się one stopniem pikantności. Niestety te sprzedawane w Polsce (te które mi udało się kupić) są w 100% łagodne, co nie zmienia faktu, że są pyszne. Lekko gorzkawe, chrupiące, soczyste - idealnie pasują do krewetek tworząc lekkie, świeże i przyjemne danie.

Krewetki obrałem z pancerzyków i oczyściłem. Dodałem do nich sok z połowy cytryny, sól, pieprz, trzy liście laurowe, dwa przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i trochę oliwy z oliwek. Wymieszałem i odstawiłem na 15 minut. W tym czasie podsmażyłem na oliwie około 10 papryczek padron pokrojonych w talarki (razem z pestkami) i jedną cebulę pokrojoną w kostkę. Gdy warzywa zmiękły, na patelnię dodałem krewetki. W tym czasie na patelni wylądowało też trochę masła, posiekana bazylia oraz natka pietruszki. Można teraz dodać odrobinę białego wytrawnego wina - dodatkowo wzbogaci smak. Całość smażyłem około 7-8 minut.


Tak przygotowane krewetki podałem z białym ryżem, który gotowałem z kilkoma listkami bazylii. Morski smak krewetek, gorzkawy papryczek, kwaśny cytryny i słodki cebuli świetnie się balansowały. Całość podkręcał aromat bazylii i pietruszki, jednak to krewetki były w tym daniu na pierwszym miejscu. Sos który utworzył się na patelni dobrze współgrał z bazyliowym ryżem. Bardzo żałuję, że nie trafiłem na żadną ostrą papryczkę: pikantne akcenty to coś czego trochę brakowało. Następnym razem warto więc dodać może małą czerwoną papryczkę chili: urozmaici danie i smakiem i kolorem.





Lista składników:
400g krewetek
10 papryczek padron lub innych
1 cebula
1 cytryna
masło
oliwa z oliwek
pietruszka
bazylia
pieprz, sól, liść laurowy
ryż

Ocena: 8 / 10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz